Ett litet steg för människan ett stort steg för mänskiligheten

Idag har jag nått två milstolpar (heter det så?!) i mitt liv!

Första milstolpen:
Jag har sett hela första säsongen av Gilmore Girls......låt mig förtydliga... Detta innebär 19 st avsnitt á 1 timme. Jag mottog denna underbara dvd box i helgen!!! Detta innebär att jag varje ledig sekund sedan dess har suttit klistrad framför tv:n med ett litet avbrott för det aktuella avsnittet av Gilmore Girls på tv i tisdags :D
Så låt mig tänka.....vad innebär då detta stora steg? Jo nämligen:
1. Jag kan nu börja fungera normalt igen, svara i telefonen och inte referera varje händelse i mitt liv till något som hänt i serien!
2. Min stadigt växande hög av disk i köket kan nu tas i tu med.......

Andra milstolpen:
Jag har äntligen tagit sista pingvin pastillen ut min pingvin burk! Jag började helt ärligt tvivla på om skiten fyllde på sig själv när jag sov sött i min säng. Jag blev stolt ägare till denna mastodont pingvin burk i juli 2006.....sedan dess har jag ätit stadigt ur denna i stort sett varje dag. Med god hjälp av mina vänner...eloge till er :D Förresten nämnde jag att den innehöll 800 g svart synd......förstå 800g, 0,8 kilo lakrits!!!!! 
Denna milstolpe innebär:
1. Jag kan sluta gå upp i vikt av all socker....vem sa att lakrits var bra?!?
2. Jag kommer sluta må illa varje kväll av "impulsivt" tvångsätande.......

105754-22

(bildbevis)

Nu kommer jag inte äta lakrits på ett bra tag! Är faktiskt tveksam till om jag ens klarar av att se en pingvin...
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback