Jävla Stockholmare

Okej jag ska erkänna jag har alltid under mina snart 4½ år i Stockholm suckat och tänkt/sagt jävla stockholmare varje gång någon hets kör mig i baken, trängt sig rulltrappan eller varit allmänt otrevlig. Speciellt i fredags när någon 70-årig järntant marscherar rakt mot mig och mina väskor i tunneln mellan tunnelbanan och centralstation. Hon bara dundrar in i mina väskor så jag nästan flög i marken. Tror ni hon vände sig om o sa ursäkta? Nej. Jävla. Stockholmare.


Men nu ska jag berätta en liten hemlighet...jag har insett att det faktiskt inte bara är stockholmare...det är människor i allmänhet oavsett hemort.....

/C


Kommentarer
Postat av: Heimer

FYI Caroline så är majoriteten i den här stan typ invandrade skåningar och annat löst. ;) Järntanten kan jag dock svära på att det var en jävla stockholmare. Usch.

2008-11-25 @ 23:41:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback