Det är måndag och jag tänker var djup

Måndag igen och jag är trött eller kanske bakis fortfarande....man börjar bli gammal när bakfyllan håller i sig in på nästa vecka...

Denna helgen var som sagt jag och Kajsa i Malmö och hälsade på Johanna och Helena. Vi hade höga föväntningar, längtat som galna och laddat hela veckan! Och helgen blev precis så härlig som vi hoppades och trodde.

Hur underbart är det inte att hitta tillbaka till de personer som varit en stor del av ens uppväxt och som man älskat både i framgångar och motgångar. Jag älskar dom fortfarande, Johanna, Helena och Kajsa. Vi har så sjukt kul ihop och samtalsämnena tar aldrig slut...vi har pratat konstant i en hel helg och ändå känns det som vi knappt hann börja. På lördag eftermiddag satt på lilla torg och tog ett glas vin och Kajsa ställde frågan....Om du var JÄTTE bakis o hade sjukt ont i huvudet och fick erbjudande att gå på konsert...vem skulle få dig att tacka ja? Utan att tveka svarade dom följande...

Johanna: Brett Andersson i Suede

Kajsa: Jon Bon Jovi

Helena: Paul McCartney
 

Och jag kunde inte låta bli att småle för jag visste att dom skulle svara det......hade varit samma svar 10 år tidigare. Man blir varm i hjärtat att ha vänner som man vuxit ihop med och har en historia med. Det är något speciellt med riktiga barndomvänner dom var med under perioden när man formades till den man är idag och är också anledningen till att man är den man är.

Så....jag ville bara säga att jag älskar er....tack för en underbar helg som fick mig att minnas vad som är viktigt i livet!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Dito Carro, dito!!! Jag fick en tår i ögat av dina fina ord! Visst är det härligt att inse ens gamla vänner verkligen är ens riktiga vänner!!!!!!!

2008-10-16 @ 20:08:00
Postat av: Kajsa

Gumman..! Älskar dej! Kan leva på denna helgen läääänge. Men vet att vi snart ses igen och då blir jag mysvarm i magen - nästan som när man e kär. Lite konstigt kan det kanske tyckas men så känns det.

2008-10-17 @ 03:29:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback