Drömmar

Har storstädning i min lägenhet idag....tyckte det var en bra idé att göra en tråkig ångest måndag ännu tråkigare o mer ångestfylld. Än så länge har jag lyckats stöka upp en massa och organisera in alla mina lösa DVD-skivor i rätt fodral. Jag fastnade strax efter det i hyllan under där jag förvarar alla mina fotoalbum. Mellan albumen hittade jag en gammal Mina Vänner-bok.....ni vet den där vuxenvarianten. Jag fick den när jag fyllde 22 av mina klasskompisar, alltså den 19 oktober 2003. På den tiden var jag fruktansvärt och slemmigt nykär, läste andra året på fastighetmäklarprogrammet och livet bestod av att festa, plugga och njuta och samtidigt göra av med så lite pengar som möjligt.

Vi hade stora drömmar också, allihopa, livet låg framför oss. Sitter nu o läser allas svar och passande nog var en av frågorna i denna bok "Vad gör du om fem år?", fem år har gått o jag kan ju inte annat än att publicera drömmarna och jämföra med verkligheten (så på förhand förlåt för uthängningen):

Jennie (min syster) skrev: Pluggar Arkeologi och bor i Lund. (Detta stämde ganska bra om hon valt att fortsätta i den banan dock valde hon att bli vuxen skaffa barn (nr 2 på väg), köpa hus och vara förlovad)

Johan H (min dåvarande pojkvän) skrev: Har hus, fru och barn (Idag har han ganska nyligen tagit steget att flytta från hyresrätten och satsa på en bostadsrätt (mini 2:a), singel o så vitt jag vet inga barn, kan kanske till viss del vara mitt fel men vi drömde stort iaf)

Anna H (min kära vän här i sthlm) skrev: Bor i Stockholm och jobbar för fullt som mäklare (stämmer på pricken....imponerande!!)

Josefin P (min underbara barndomsvän) skev: (fast jag tror jag skrev hela hennes på fyllan o bestämde hennes svar) Bor kvar i min tvåa på söder och super som aldrig förr (o ja JAG hade rätt HAHA eller hur?!)

Kajsa S (min underbara barndomsvän) skrev: Bor på en ranch i Texas och har det bra med en cowboy (nja.....om du inte kallar din etta för ranch och George som hänger på väggen för cowboy)

Håkan (klasskompis från Malmö) skrev: Lever inte längre (Jo det gör han synd att han inte uppfyllt sina drömmar....eller?!?!)

Niklas H (kär vän här i sthlm) skrev: har två barn, fet lön, egen firma och ett feting jobb (jobbet stämmer, egen företagare stämmer, fet lön stämmer....två barn stämmer INTE....men gift är han!)

 Ja drömmar är väl underbara :) nu ska jag återgå till städandet!!

/C

Kommentarer
Postat av: jennie

hej syster vad kul att se vad man tänkte på den tiden :) mycket har hänt sen dess :P vill gärna se hela den där någon gång....nu är det bara 20 dagar kvar tills knodde nummer 2 kommer :) tjohoo kram kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback