Skrattet som fastnade i halsen

Jag fick ett meddelande från min syster när vi landade med planet i fredags "Nu vill jag veta vad kantereller heter på engelska"  Jag ställde frågan till mina medresenärer och ingen visste däremot hade en av dom hör en passagerare bakom oss säga för sig själv "chantarelle" vilket vi ägnade hela helgen att skratta åt. Vi tyckte det var sjukt komiskt då det lät helt förjävligt och att det faktsikt hette så slog oss aldrig. Så nu vill jag bara säga.....vi skrattade helt i onödan:


 Översättning av: kantarell

Pixel
Svenskt uppslagsord
kantarell kantarellen kantareller subst.
matsvampen Cantharellus cibarius
se bildtema 24
Engelsk översättning
chanterelle


Förlåt passagerare på plats 26F

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback