Biverkningar

Nu har jag varit på Apoteket i Kärrtorp och köpt på mig medicin så min mage kan bli frisk....o såklart gjorde jag misstaget att läsa biverkningslistan:

Vanliga
Diarré, förstoppning, gasbildning, illamående och kräkningar.
Svindel, huvudvärk, trötthet eller sömnbesvär.

Mindre vanliga
Övergående smakförändringar, synstörningar, hörselpåverkan.
Klåda, hudutslag, hudsprickor, håravfall, hudreaktioner vid solbestrålning, ökad svettning, Svullnader eller leverpåverkan.

Sällsynta
Muskelsvaghet, muskevärk, ledsmärta.
Godartade cystor eller missfärgning av tungan vid samtidigt intag av läkemedlet klaritromycin.
Myrkrypningar, yrsel, förvirring och hallucinationer.

Mycket sällsynta
Nässelfeber, feber, muntorrhet, svampinfektion, svullnader i hud och slemhinnor, andnöd elelr akut kraftig allergisk reaktion. Blodbildspåverkan, allvarliga hudreaktioner, inflammation i muskelslemhinnan, gulsot, leversvikt och hjärnsjukdom.

Okej.....o jag som är hypokondriker!

Kommentarer
Postat av: mamma

ha ha ha... läs aldrig biverkningslistan.. iallafall inte du. titta på biverkningarna på tandkräm osv nästan lika illa.- nu är det bara så att du tar det här med eller utan biverkningar. Annars vblir magen ännu värre

2009-02-04 @ 16:42:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback