Usch...magsår eller något

Jag har haft så sjukt ont i magen hela helgen....eller har det fortfarande!
I lördags trodde jag mest det var bakis-ont-i-magen men det höll i sig hela natten och hela söndagen. Söndagkväll kom o jag började bli riktigt orolig....så efter ett samtal med Sjukvårdsupplysningen och ett samtal med mamma så begav jag mig till SÖS Akutmottagning. Fick först köa till att bli registrerad sen köa till att betala sen köa till att träffa sjuksyster.
Väl där fick jag ta blodprover för att kolla så det inte var tumören i levern som spökade, informerade att jag haft gallsten när jag var 2 år och att jag har/har haft magkatarr från o till i många år.....jag fick två sjukt äckliga vätskor att svälja varav den ena bedövade hela min hals så jag trodde jag skulle svälja min egen tunga.
Nu kö till doktorn.
Jag låg som på ett öststatssjukhus på en säng i korridoren, sov/stirrade i taket om vartannat, försökte låta bli att stirra på alla halvdöda människor som åkte/gick förbi, försökte ignorera den psykiskt sjuka som låg i nått rum och skrek efter doktorn hela tiden. 4 timmar senare hade det inte hänt ett skit...massa akutarm som tog all deras tid o jag hade inte rört mig alls i kön. Jag hade inte ätit på 2 dygn och började bli rejält matt i kroppen, inbillade mig att magkramperna hade slutat och fick bekräftat att mina prover såg bra ut så jag gav helt sonika upp.....jag kastade in handuken och åkte hem. 

Väl hemma åt jag lite yoggi och fick tillbaka mina kramper.....suck



Men idag.....veckans första lunch....Mamma se så duktig jag är.....svampsoppa och vitt bröd :)


Kommentarer
Postat av: mamma

det gläder mig att du äter snäll mat för magen, drick nu the också det finns nyttigt the på hälsokost affären. Hmmm framgång du har lyssnat på mig.. kram mamma

2009-02-04 @ 16:44:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback