Jag o Anna briljerar i ett rum fullt med killar

Jag o Anna sätter oss ner på en pub i centrala Stockholm (Shamrock).....vi har precis beställt in varsin öl (jag cider egentligen) och satt oss vid ett bord. Väntar på min biffmacka och tittar förstrött på storbildsskärmen som såklart visar fotboll.

Anna: Jag hejar på Everton...vem hejar du på?
Jag: Jag hejar på Arsenal såklart.
Anna: Varför? Jag hejar på Everton för dom leder.
Jag: Jag hejar på Arsenal för att han du vet spelar där.
Anna: Vem?
Jag: Han du vet....han som gjort reklam för kalsonger.
Anna: David Beckham?
Jag: Nej han som är svensk.
Anna: Vem?
Jag: Jag kommer inte ihåg vad han heter.
Anna: Jo men jag vet nog vem du menar.

*Servitören kommer till vårt bord med min mat*

Anna till servitören: Ursäkta, vad heter han?
Servitören: Vem?
Anna: Han som är svensk och gjort reklam för kalsonger.
Servitören: Fredrik Ljungberg.
Jag och Anna: Ja just det!!

*några tysta minuter senare*

Anna: Undra vem som är röd och vem som är blå. Vet du?
Jag: Nej
Anna: Vi skulle frågat det också.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback