Drömtydning

Inatt drömde jag att jag tappade mina tänder....att jag först kände med tungan på min kindtand och upptäckte att den var lös. Fick lite smått panik och rörde vid den mer och tillslut trillade den ut. Det var så verkligt, exakt som det kändes när man tappade tänder när man var liten, den hårda lite klumpen i munnen och de vassa kanterna. När tanden trillade ut fick jag panik och kände på de andra tänderna och jag kunde plocka ut flera stycken. Hela raden av framtänder släppte och låg i min hand. En kille jag träffat sista tiden fanns med i drömmen och när jag skulle visa honom med lätt panik vad som hänt tog han det väldigt lugnt och tyckte inte alls det var någon fara. 

Idag var jag tvungen att kolla upp vad det betyder att drömma om tappade tänder och hittade detta: 

Att man tappar tänderna i drömmen beror på att man lämnar ett gammalt skede i livet och möter ett nytt. Man drömmer det som allra oftast när man är ung, vid tiden för första riktiga förhållandet, första flytten, jobbyte, barn, graviditet osv. Alla lite större förändringar i ens liv... Det förekommer sig mest  mellan 18-30 års åldern...

Hur man reagerar i drömmer återspeglar hur väl man tacklas med sin nya situation i  livet, eller vad man har för förväntningar på den

Lite andra förklaringar jag hittade var:

det innebär en positiv förändring

tänder står för negativa förhållanden och känslor och att tappa tänderna innebär att du lämnar det dåliga bakom dig

Det var kul att få en förklaring på och jag vet precis vad jag ska tolka det som......just nu är jag sjukt rädd inför en ganska stor förändring i mitt liv.....mer om det en annan gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback