Om jag hade ett hus...

Om jag hade bott i ett hus så hade jag idag när jag kommit hem från jobbet gått ut i min trädgård och plockat lite fräscha grönsaker i mitt trädgårdsland. Jag hade gjort en god sommarsallad med lite grillad lax som Hugo lite snabbt stekt på grillen på altanen. Sen hade vi satt oss i solen på mina fina utemöbler i trä och ätit vår mat tillsammans med ett gott glas rosé. Vår dansk svenska gårdshund hade sprungit runt som en galning bland träden och jag hade kastat en boll till honom lite förstrött medans mitt ansikte var vänt mot solen. Hugo hade rört ihop en fruksallad till efterrätt och vi hade lagt oss i vår hängmatta och bara myst och pratat tills solen hade börjat gå ner. 

Nu bor jag i en lägenhet så istället för den fantasin gick jag till konsum bland avgaserna och höll på att bli påkörd av en stressad taxi. På konsum köpte jag krossade tomater....när jag kom hem kokade jag spagetti o värmde mina krossade tomater. Denna middag åt jag sedan framför tvn med en sked (inget annat) och nu har jag halvslött tittat på tv och sett solens strålar sakta försvinna från mitt fönster samtidigt som jag sporadiskt pratat med Hugo som befinner sig si sådär 60 mil härifrån....

Gotta love 'em summers in the city...eller


Kommentarer
Postat av: jennie

om du hade haft ett hus hade du även......oroat dig när en myra kilar över köksgolvet, rensat ogräs tills dina fingrar blödde, och klipptgräset typ hela tiden.... :)

2009-06-14 @ 18:55:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback